WKOPI.PL Poniżej przedstawiamy kopię sfotografowanej strony internetowej http://technowinki.onet.pl/mq-4c-triton-najwiekszy-dron-swiata/1fzjm przez WKOPI.PL. Kopia przedstawia stan strony na 2014-10-09 10:44:41 CEST z pominięciem treści ładowanych dynamicznie przy każdym wyświetleniu danej strony internetowej. Aktualnie strona może wyglądać zupełnie inaczej.

| START | Fotografia poniższej strony | Zrób zdjęcie strony internetowej | Szukaj | Zgłoś naruszenie zasad | Regulamin | Kontakt |
 



Korzystając z serwisu wkopi.pl akceptujesz postanowienia regulaminu.
MQ-4C Triton - największy dron świata - Technowinki
16 wrz, 10:07

MQ-4C Triton - największy dron świata

MQ-4C Triton to bezzałogowy, rozpoznawczy pojazd latający - latające oczy i uszy Marynarki Wojennej USA. Oficjalnie zaprezentowany światu w 2012 roku bezzałogowiec jest przeznaczony do prowadzenia działań wywiadowczych i rozpoznawczych na terenie całej kuli ziemskiej z naciskiem na obszary morskie.

Poleć
Udostępnij
20
Skomentuj

Jest to najprawdopodobniej największy bezzałogowy pojazd latający na świecie (przynajmniej oficjalnie). Rozpiętość jego skrzydeł (39,9 m) jest większa niż w przypadku pasażerskich: Airbusa A320, czy Boeinga 737. Waga Tritona to aż 15 ton (z ładunkiem).

MQ-4C Triton jest rozwinięciem i kontynuacją bardzo udanej konstrukcji RQ-4 Global Hawk. Swoimi działaniami będzie on wspierał amerykańskie Boeingi P-8 Poseidon - morskie samoloty rozpoznawcze i patrolowe.

Konstrukcja ujrzała światło dzienne w 2012 roku. Rok później poinformowano o wykonaniu udanego pierwszego lotu, a już w tym roku o całej serii testów, które konstrukcja przeszła. Wideo z tych testów możecie zobaczyć w naszej galerii.

W sumie zakontraktowano zakup 70 maszyn: 68 operacyjnych o dwóch prototypów. Koszt pojedynczej jednostki (na rok 2013) wynosił prawie 140 milionów dolarów, jednak jeśli doliczyć do tego jeszcze koszty programu badawczego, zwiększa się on do 190 milionów za sztukę. Wejście Tritona do służby jest planowane na 2017 rok.

Poleć
Udostępnij
20
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych.
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.
Napisz komentarz...

 
Brak zdjęcia













Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (208)

Brak zdjęcia
Brak zdjęcia ~jan Użytkownik anonimowy
~jan
Brak zdjęcia ~jan Użytkownik anonimowy
do ~rafal:
Brak zdjęcia ~rafal Użytkownik anonimowy
6 paź 18:47 użytkownik ~rafal napisał:
kazda turbina ma smigla-to poprostu smiglo zamkniete w tubie-wiec nawet bledem jest nazywanie samolotow pasazerskich odrzutowcami bo tak naprawde maja silniki turbinowe-odrzutowiec to np concord i f16.
Trochę się mylisz. W samolocie śmigłowym siła napędowa jest wytwarzana przez śmigło. Łopatki w silniku odrzutowym nie wytwarzają siły napędowej. Ich zadaniem jest sprężenie powietrza dostającego się do silnika, a siła napędowa wytwarzana jest z odrzutu wytwarzanego przez spalającą się mieszanką paliwowo powietrzną. Szczególnym rodzajem silnika odrzutowego jest silnik rakietowy. Tam nie ma łopatek do sprężania powietrza, bo silnik ten nie korzysta z powietrza, tylko z innego utleniacza.
6 paź 19:21 | ocena: 92%
Liczba głosów:77
92%
7%
| odpowiedzi: 18
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
Brak zdjęcia
Brak zdjęcia ~mm Użytkownik anonimowy
~mm
Brak zdjęcia ~mm Użytkownik anonimowy
do ~rafal:
Brak zdjęcia ~rafal Użytkownik anonimowy
6 paź 21:20 użytkownik ~rafal napisał:
od kiedy w silniku odrzutowym masz lopatki czy smigla silnik odrzutowy to silnik rakietowy-nie no ludzie prosze!
Silnik odrzutowy nie musi mieć łopatek, ani turbiny, ale może ją mieć. Silnikiem odrzutowym jest na przykład silnik rakietowy, który może równie dobrze działać pod wodą lub silnik strumieniowy (używany jako silnik marszowy pocisków wystrzeliwanych z samolotów lecących z duża prędkością). W silniku strumieniowym nie ma turbiny, sprężanie powietrza zapewnia duża prędkość. Ale większość silników nazywanych potocznie "odrzutowe", to silniki turboodrzutowe, wyposażone w turbinę sprężającą powietrze.
6 paź 21:34 | ocena: 92%
Liczba głosów:27
92%
7%
| odpowiedzi: 6
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
Brak zdjęcia
Brak zdjęcia ~lotnik Użytkownik anonimowy
~lotnik
Brak zdjęcia ~lotnik Użytkownik anonimowy
do ~apap:
Brak zdjęcia ~apap Użytkownik anonimowy
6 paź 21:48 użytkownik ~apap napisał:
Niestety kolego, ostatecznie jednak cały ciąg jest "przyłożony" do łopatek sprężarki czyli wychodzi na to samo co przy śmigle.
Inna sprawa ,że ktoś poplątał i naped turbowentylatorowy przetłumaczył jako turbośmigłowy. Zamiast śmigła jest wentylator - taki
Bez urazy,ale dość zabawnie to wygląda, jak jedni drugich objaśniają w dziedzinach, o których mają mniej więcej tę samą, lecz niezbyt dużą wiedzę.;)
Otóż jeśli chodzi o silnik turbowentylatorowy i turbośmigłowy,to nikt tu nic nie pomylił,bo między jednym a drugim zachodzi zasadnicza różnica w sposobie wytwarzania tzw.siły ciągu.
A mianowicie:
w silniku turbowentylatorowym siłę ciągu wytwarza turbina sprężająca oraz wentylator chłodnego powietrza napędzany właśnie przez zespół turbin sprężających.Masy sprężonego powietrza wraz ze spalinami paliwa wylatujące z ogromną prędkością z dyszy silnika oraz kanału wentylatora stanowią ową siłę ciągu.
Natomiast w silniku turbośmigłowym siłę ciągu wytwarza klasyczne śmigło osadzone na wale turbiny.
Sam silnik działa tak jak silnik odrzutowy z tym,że jego gazy wylotowe odprowadzane są rurami wydechowymi i nie wytwarzają odrzutu, czyli siły ciągu.
To śmigło napędzane turbiną podobnie jak w silnikach tłokowych wytwarza tę siłę! ;)
6 paź 22:31 | ocena: 88%
Liczba głosów:18
88%
11%
| odpowiedzi: 2
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
Brak zdjęcia
Brak zdjęcia ~Klon13 Użytkownik anonimowy
~Klon13 :
Brak zdjęcia ~Klon13 Użytkownik anonimowy
"Napędzany przez pojedynczy silnik turbośmigłowy...'
nie jestem znawcą ale czy taki silnik nie ma śmigieł? :)
6 paź 17:11 | ocena: 90%
Liczba głosów:55
90%
9%
| odpowiedzi: 48
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
Brak zdjęcia
Brak zdjęcia ~mm Użytkownik anonimowy
~mm
Brak zdjęcia ~mm Użytkownik anonimowy
do ~wave:
Brak zdjęcia ~wave Użytkownik anonimowy
6 paź 22:15 użytkownik ~wave napisał:
Nie do końca. Oficjalnie jest podział pomiędzy silnikami rakietowymi, turboodrzutowymi a strumieniowymi. Oczywiście budowa jest podobna, z tą różnicą, że rakiety zbudowane są najczęściej jako rakietowo-strumieniowe, chodzi w tym o to, że silnik rakietowy
Silnik rakietowy nie potrzebuje dostępu powietrza (całe paliwo ma w sobie), zatem nie ma turbin sprężających powietrze i nie ma potrzeby stosowania dodatkowych zbiorników na powietrze. Pod względem używanego paliwa silniki rakietowe dzielą się na dwie grupy: na paliwo stałe i na paliwo ciekłe (w szczególności płynny wodór i tlen). Nie słyszałem o rakietach balistycznych z silnikami strumieniowymi. Pocisk balistyczny lepi po "paraboli". Od startu działa silnik rakietowy, a później leci (a raczej spadają głowice) już bez napędu.
6 paź 22:37 | ocena: 72%
Liczba głosów:11
72%
27%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
Brak zdjęcia
Brak zdjęcia ~rafal Użytkownik anonimowy
~rafal
Brak zdjęcia ~rafal Użytkownik anonimowy
do ~Aleksander:
Brak zdjęcia ~Aleksander Użytkownik anonimowy
6 paź 17:18 użytkownik ~Aleksander napisał:
Zdecydujcie się ! W nagłówku piszecie " Największy ...... aby za chwilę niżej napisać....najprawdopodobniej.Gdzie jest prawda? Ej Onet ! Ej .jak zwykle wpadka.
jak to nie rozumiesz? no napisane jest prawdopodobnie-ja jak sie napije to prawdobodobnie jestem najmniejszym zalogowym pojazdem niesterowany zdalnie,prawdobodobnie bo to wynika z wielu powodow,raz ze nikt mna nie steruje prawdopodobnie,dwa mniejszy czy wiekszy to zalezy z kim pije bo prawdopodobnie kompan jest ciezszy i to ja wtedy jestem mniejszy ale za to dluzej latam. co do tego ciezszy znaczy wiekszy tez bym sie klucil bo nie zawsze ciezszy oznacza wiekszy-prawdopodobnie.
6 paź 18:43 | ocena: 66%
Liczba głosów:15
66%
33%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
Brak zdjęcia
Brak zdjęcia ~B. Użytkownik anonimowy
~B.
Brak zdjęcia ~B. Użytkownik anonimowy
do ~Klon13:
Brak zdjęcia ~Klon13 Użytkownik anonimowy
6 paź 17:11 użytkownik ~Klon13 napisał:
"Napędzany przez pojedynczy silnik turbośmigłowy...'
nie jestem znawcą ale czy taki silnik nie ma śmigieł? :)
Tak, powinien posiadać śmigło... Ten z Tritona to na 100% turbowentylatorowy (dwuprzepływowy).
6 paź 17:17 | ocena: 97%
Liczba głosów:38
97%
2%
| odpowiedzi: 9
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
Brak zdjęcia
Brak zdjęcia ~apap Użytkownik anonimowy
~apap
Brak zdjęcia ~apap Użytkownik anonimowy
do ~jan:
Brak zdjęcia ~jan Użytkownik anonimowy
6 paź 19:21 użytkownik ~jan napisał:
Trochę się mylisz. W samolocie śmigłowym siła napędowa jest wytwarzana przez śmigło. Łopatki w silniku odrzutowym nie wytwarzają siły napędowej. Ich zadaniem jest sprężenie powietrza dostającego się do silnika, a siła napędowa wytwarzana jest z odrzutu w
Niestety kolego, ostatecznie jednak cały ciąg jest "przyłożony" do łopatek sprężarki czyli wychodzi na to samo co przy śmigle.
Inna sprawa ,że ktoś poplątał i naped turbowentylatorowy przetłumaczył jako turbośmigłowy. Zamiast śmigła jest wentylator - takie wielołopatkowe obudowane śmigło. Z zewnatrz wygląda jak silnik odrzutowy o dużej średnicy . Wszystkie silniki odrzutowe we współczesnych samolotach pasażerskich to silniki turbowentylatorowe - są równie ekonomiczne jak turbośmigłowe a moga latać z prędkościami typowymi dla "zwyklych" odrzutowców.
6 paź 21:48 | ocena: 80%
Liczba głosów:5
80%
20%
| odpowiedzi: 4
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
Brak zdjęcia
Brak zdjęcia ~pacek Użytkownik anonimowy
~pacek
Brak zdjęcia ~pacek Użytkownik anonimowy
do ~rafal:
Brak zdjęcia ~rafal Użytkownik anonimowy
6 paź 21:17 użytkownik ~rafal napisał:
turbina wzmacnia np ped powietrza czy wody a to nie jest sila odrzutu choc mozna sie klucic-dla mnie silnik odrzutowy to rakieta.
Kolego! Turbina to urządzenia do ODBIERANIA energii a nie jej nadawania! Do nadawania energii czynnikowi służą pompy, sprężarki, wentylatory, dmuchawy, silniki...turbiny natomiast przejmują energię czynnika i zamieniają ja na energię mechaniczną. Ale wiem skąd ten błąd. Z samochodów. Mówimy o tym że auto ma turbinę która nadaje mu dodatkową moc podnosząc ciśnienie powietrza do tłoków. TO JEST BŁĄD!! Wynikający ze skrótu myślowego. To urządzenie to zespół dwóch urządzeń. Turbiny i Sprężarki. Turbina odbiera energię ze strumienia spalin i przekazuje ją za pomocą wału Sprężarce która podbija ciśnienie dolotowe powietrza.
dzisiaj 09:17 | ocena: 100%
Liczba głosów:5
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
Brak zdjęcia
Brak zdjęcia ~B. Użytkownik anonimowy
~B.
Brak zdjęcia ~B. Użytkownik anonimowy
do ~196K.K. ANTYCHRYST:
Brak zdjęcia ~196K.K. ANTYCHRYST Użytkownik anonimowy
6 paź 17:22 użytkownik ~196K.K. ANTYCHRYST napisał:
TRUDNO WYCZUC NATOMIAST NIE JEST TURBOŚMIGŁOWY LECZ TURBOODRZUTOWY... A CZY JEDNO CZY DWUPRZEPŁYWOWY TO NIE WIDAC... ALE PEWNIE DWUPRZEPŁYWOWY BO ONE SA OSCZĘDNE I WYDAJNE... ALE DUŻĄ ŚREDNICE MAJĄ...
Mylimy się obaj, bo ja powiedziałem że jest turbowentylatorowy - to częściowo prawda bo owszem jest, ale według anglosaskiej nomenklatury. Używają oni na silniki dwuprzepływowe nazwy "turbofan", ale wśród nich wydzielają high-bypass jako silniki o dużym stosunku przepływu zewnętrznego do wewnętrznego (czyli te co są stosowane w cywilnych). W Polsce przyjęło się mówić o silnikach dwuprzepływowych jako typie głównym, a o turbowentylatorowych, jako tych o zwiększonym przepływie zewnętrznym. Tutaj ten silnik jest dość smukły, więc może być tylko dwuprzepływowy. Podobne silniki są w Embraer ERJ 145.
6 paź 22:06 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
Pokaż więcej